جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۴۸:۴۴

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان:
خط کشتیرانی مسافری چابهار– عمان راه اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: بهمن ماه امسال و همزمان با ایام دهه فجر خط کشتیرانی مسافری بین بندر چابهار و عمان راه اندازی خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر چابهار و عمان همواره به عنوان یکی ازموارد مهم در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان قرار داشته است چرا که با وجود اسکله و ترمینال مسافری در بندر چابهار، پتانسیل راه اندازی چنین خط دریایی در سال‌های اخیر وجود داشته است.


سیاوش رضوانی از انجام مذاکرات و برگزاری جلسات متعدد اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با مقامات عمانی خبر داد و گفت: بر اساس این جلسات مقرر شده به زودی شاهد راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر چابهار و عمان باشیم. رضوانی اظهار داشت: بر اساس توافقات به عمل آمده همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح این خط کشتیرانی در مسیر بندر چابهار- عمان خواهیم بود.


این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم اکنون در حال فراهم کردن مقدمات تحقق این امر مهم دریایی هستیم، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، شناور در نظر گرفته شده برای تردد در این مسیر متعلق به کشور عمان است. وی اظهار داشت: شناورهای مسافری که هم اکنون در آبهای خلیج فارس تردد می‌کنند از قابلیت لازم برای تردد در آبهای عمان برخوردار نیستند. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بسته به نیاز مسافران تعداد شناورهایی که قرار است در این مسیر تردد کنند افزایش می‌یابد ولی در ابتدای فعالیت این خط قرار است یک فروند شناور فعالیت کند.


به گفته رضوانی، مدت زمان سفر دریایی از بندر چابهار به عمان بسته به شرایط آب و هوایی و سرعت کشتی متغیر است اما به طور میانگین این سفر 12 ساعت به طول خواهد انجامید. وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون تردد زیادی بین چابهار و کشور عمان صورت می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: این تردد در حال حاضر از طریق خط پروازی که یکبار در هفته در مسیر چابهار – عمان فعالیت دارد، انجام می‌شود.

رونق گردشگری دریایی در آبهای عمان

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ممکن است شرایطی فراهم شود تا این شناور در مسیر بندر چابهار به سایر بنادر داخلی کشور شامل استان‌های هرمزگان، بوشهر و حتی جزایری چون کیش و قشم از مقصد چابهار خدمات رسانی کند. رضوانی اذعان داشت: تحقق این امر مهم بستگی کامل به تقاضای مسافران از این شناور و میزان استقبال آنها از سفرهای دریایی خواهد داشت. وی بیان کرد: راه‌اندازی خط مسافری دریایی در مسیر بندر چابهار– عمان بدون شک نقش بسیار موثری در راستای اشاعه فرهنگ سفرهای دریایی در کشور خواهد داشت.


مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: علاوه بر بومیان چابهار و عمان که از این خط استفاده خواهند کرد انتظار داریم این خط دریایی مورد استقبال گردشگران نیز واقع شود. رضوانی افزود: همواره گردشگران برای سفرهای دریایی علاقه زیادی داشته‌اند و تجار بیشتر از خطوط هوایی برای سفرهای خود استفاده می‌کنند. به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی این خط دریایی باعث رونق گردشگری دریایی در آبهای عمان خواهد شد.



  کد خبر : 855
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :